System sprężania SUSPA

Ten system stosowany jest do sprężania bez przyczepności, przy którym cięgna leżą poza przekrojem betonowym, ale w obrębie betonowanego odcinka.
Cięgna wykonane są z 36 do 66 stalowych prętów ciągnionych Ø 7 mm, St 1470/1670 o bardzo niskiej relaksacji w formie elementów kotwiących składających się z tulei z pierścieniem rozprężającym, elementów podstawowych, obejm i rur osłonowych. Siła z drutów sprężających przenoszona jest poprzez spęczane główki na element podstawowy. Cięgna wykonane są na zakładzie prefabrykacji jako elementy zamknięte, zabezpieczone antykorozyjnie kable prefabrykowane. Do transportu cięgna sprężające nawijane są na bębny.
Do sprężania wykorzystuje się wkręcony w tuleję pręt sprężający, który z kolei naciągany jest przez prasę. Na zakończenie procesu sprężania element sprężający mocowany jest z zadaną siłą za pomocą nakrętki ustalającej.
Cięgno może być w każdej chwili wymontowane po poluzowaniu dzięki zastosowaniu prasy naciągowej i wymienione na nowe.