DYWIDAG-SYSTEMS INTERNATIONAL
Kliknij, aby rozwinąć
generate PDF
RSS-Feed
DSI Polska  ›  Produkty  ›  Systemy podwieszeń wantowych  ›  Montaż
Systemy podwieszeń wantowych

Systemy podwieszeń wantowych

Montaż

Sploty, Szczęki oraz Ochrona Antykorozyjna

Wanty DYWIDAG złożone są ze splotów, spełniających wymagania zaleceń fib i PTI, oraz wymogi ASTM, BS jak również inne normy krajowe i międzynarodowe.

Dla obydwu typów zakotwień sploty posiadają następującą charakterystykę:

  • Składają się z siedmiu ocynkowanych drutów ciągnionych na zimno
  • Średnica do 0,62", gatunek stali do 1860mm2
  • Niska wartość relaksacji
  • Sploty powleczone polietylenem i woskowane

W razie potrzeby, w każdym z obu systemów want można zastosować sploty powlekane żywicą epoksydową.
Sploty są zakotwione za pomocą odpowiednio przygotowanych trzyczęściowych szczęk, charakteryzujących się wysoką odpornością zmęczeniową

Osłona zewnętrzna

Systemy podwieszeń wantowych

Osłony zewnętrzne want DYWIDAG wykonane są zazwyczaj z polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE). Stanowią one zabezpieczenie przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi oraz zmniejszają obciążenia wanty na skutek oddziaływania wiatru. Osłony oferowane są w różnych kolorach, odpornych na działanie promieni UV. Mogą również posiadać zewnętrzną spiralę , która tłumi wibracje wanty wywołane warunkami atmosferycznymi (deszcz, wiatr).
Rury ze stali lub ze stali nierdzewnej są dostępne na specjalne zamówienie.

Zakotwienie widelcowe

Do specjalnych zastosowań DSI opracowało kompaktowe i łatwe w instalacji zakotwienie widelcowe.

Łożyska i tłumiki drgań

Łożyska elastomerowe redukują naprężenia w pobliżu miejsc zakotwień i tłumią wibracje want.

Wanty DYWIDAG mogą być wyposażone w urządzenia umożliwiające natychmiastowy lub późniejszy montaż amortyzatorów zewnętrznych.
Na życzenie DSI dostarcza specjalne urządzenia tłumiące, które redukują wibracje want.

Instalacja

Systemy podwieszeń wantowych
  • DSI opracowała różne metody mające na celu optymalizację i uproszczenie instalację want, w zależności od warunków i ograniczeń przestrzennych oraz czasowych, panujących w danym miejscu
  • Prefabrykacja want na miejscu:
    Metoda zalecana w przypadku krótkich want, które są ustawiane w odpowiedniej pozycji za pomocą dźwigu. W przypadku mostu wantowego Alamilo w Hiszpanii, dogodne warunki miejscowe pozwoliły na zamontowanie prefabrykowanych na miejscu trzystumetrowych want przy użyciu wciągarki.
  • Wsuwanie splotów do prefabrykowanej osłony: Osłona jest prefabrykowana na miejscu, a następnie ustawiania pod odpowiednim kątem przy moście, po czym sploty są kolejno wsuwane do wewnątrz osłony za pomocą lekkiego popychacza.
  • Wciąganie splotów do wewnątrz prefabrykowanych osłon: Podobnie jak powyżej, prefabrykowana osłona jest ustawiana w odpowiedniej pozycji. Następnie sploty są wciągane do środka za pomocą niewielkich wciągarek.
 

Siodło

DYWIDAG-Systems International opracowała konstrukcję zwaną siodłem, zdolną do przenoszenia sił różnicujących. Dzięki odpowiedniej konstrukcji zakotwienia (pióro-wpust) siodło jest wymienialne.


Systemy podwieszeń wantowych
  1. Sploty (bez osłony polietylenowej przy siodle)
  2. Zaprawa
  3. Stalowa tuleja siodła
  4. Stalowa tuleja wnękowa
  5. Wpust kotwiący
  6. Wtyk kotwiący
  7. Rura wyjściowa
  8. Stalowa tuleja wnękowa z wpustem kotwiącym
  9. Stalowa tuleja siodła z wtykiem kotwiącym
  10. Zaprawa
  11. Rura z polietylenu o wysokiej gęstości
  12. Rękaw polietylenu o wysokiej gęstości
  13. Sploty
Systemy podwieszeń wantowych
Systemy podwieszeń wantowych

Parametry zgodnie z normami DIN. Możliwość adaptacji do innych norm lub konkretnych sił.

 

dsi map overlay